"Każdy człowiek jest innym kwiatem w ogrodzie wszechświata. Dlatego emanuje sobie tylko właściwym pięknem" Aldona Różanek

niedziela, 14 września 2014

Fiołek afrykański + filcowe autko

Witam Was Kochani oraz witam serdecznie moją nową obserwatorkę Ilonę z bloga: przeplatanekolorami.blogspot.com! :-)



Fiołki afrykańskie (ale nie tylko) fascynują mnie od kilku lat. Gdyby jeszcze pachniały, byłyby doskonałe :-) 
Kilka tygodni temu kupiłam piękny okaz na imieniny dla cioci mojego M. i przyznaję, że skubnęłam dwa listki w celu rozmnożenia dla siebie. Jest kilka szkół ukorzeniania. Ja wybrałam metodę sadzonek liściowych poprzez włożenie ich do kubeczka z wodą (ważne, by blaszka liściowa nie stykała się z wodą). Po niecałych 3 tyg. kiedy listki wytworzyły odpowiednio wielki system korzeniowy przesadziłam je do doniczki z ziemią. Aktualnie czekam na „fiołkowe maluchy” :-)



Wolą światło rozproszone, bo zbyt silne nasłonecznienie może poparzyć liście, dlatego też preferują okna północne, wschodnie lub zachodnie. A ponieważ moje patrzą na południe, nie stoją na nim, tylko na komodzie w lekkim cieniu (bo półcień często hamuje ich kwitnienie). Tylko do zdjęcia podeszły bliżej okna, żeby się pięknie zaprezentować :-)
Są dość kapryśne, wrażliwe np. na suche powietrze (od kaloryferów), ale widok małych, aksamitnych bukiecików z całą pewnością wynagradza wszelkie starania.
Zachęcam do rozmnażania ulubionych roślinek, w ten sposób zaoszczędzi się na kupowaniu nowych kwiatów.

Na koniec pokarzę Wam jeszcze filcowe autko, które na szybko uszyłam już jakiś czas temu. O innym filcowym, dostawczym autku pisałam tutaj.


Miłego tygodnia:-)

8 komentarzy:

  1. Super fiołki, na pewno będą piękne. Autko doskonałe :) Tylko wsiadać jechać w siną dal... Zdolna jesteś Joasiu! Pozdrowienia, miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. niechaj roślinki rosną z prędkością wyścigówki! czekamy na kwiatki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. The pots look very beautiful with your choice of plants, I hope your African Violets thrive and flower for you, don't over-water them.
    Your felt car is very cute'
    Happy week dear Joanna.
    hugs
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja Mama lubi fiołki, ja za nimi nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko teraz czekać, aż zakwitną :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też lubię fiołki. Mam trzy kolory i pięknie kwitną prawie na okrągło. Wnoszą do wnętrza dużo radości. Fajnie wyszło to filcowe autko!
    Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne autko, bardzo wesołe :) Fiołek wygląda ślicznie ;)

    OdpowiedzUsuń