"Każdy człowiek jest innym kwiatem w ogrodzie wszechświata. Dlatego emanuje sobie tylko właściwym pięknem" Aldona Różanek

niedziela, 30 listopada 2014

Złote, kawowe drzewko-świecznik

Brrr..., ale zimno! W dodatku wieje.


Stało się - nastały zimne poranki, gdzie na szybach samochodów tworzą się bajeczne mozaiki, a i w dzień nie jest za przyjemnie... mróz szczypie w policzki, para unosi się z ust. Chyba nikomu nie chce się wystawiać choćby czubek nosa zza kołdry. A wstać trzeba! Ale nie dziś. Dziś niedziela...


Tym razem postanowiłam zrobić coś przytulnego na jesienne/zimowe wieczory.
Mam dla Was coś całkowicie innego niż zazwyczaj - pokażę Wam drzewko kawowe, które własnoręcznie wykonałam. Chciałam się sprawdzić w innej kreatywnej dziedzinie i stworzyłam świecznik, z którego jestem zadowolona. To moja pierwsza taka praca, więc wybaczcie mi moje niedoskonałości i mankamenty. Na prawdę się starałam i wiele czasu zajęło mi zebranie materiału, a jeszcze więcej jego wykonanie.
Jak powstał mój świecznik?






Imitację korzeni wykonałam z półkuli ze sznurka zrobionej wcześniej .

Drzewko kawowe to pomysł na nietypowe wykorzystanie kawy, która nazywana jest czarnym złotem, ponieważ stanowi drugi co do ważności po ropie naftowej surowiec, którym handluje się na światowych giełdach.





Bez wątpienia walorem takiego świecznika jest to, że ukształtowany został - można rzec - przez przyrodę.
Wybrany przez mnie fragment drzewa ma unikalny kształt, co daje gwarancję niepowtarzalności każdego wytworzonego takiego świecznika. Dlatego można zrobić podobne, ale nie identyczne, za to jakże oryginalne! 

Mam nadzieję, że Was zaskoczyłam :-)

Fajne jest to, że od początku do końca powstał ręcznie.
Myślę, że będzie miło posiedzieć w długie zimowe wieczory przy takim pachnącym, kawowym świeczniku, bo przecież zapach, popularnie zwany aromatem kawy należy do najlepiej rozpoznawalnych zapachów na świecie!

P.S. 
Odnośnie wróżb andrzejkowych: "Tasseomancją" nazywa się metodę wróżenia z fusów kawy :-) Wiedzieliście?

A Wy jak oceniacie drzewko-świecznik? 

Dużo ciepłych uścisków dla Was!

14 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł i bardzo ładnie wygląda oryginalny świecznik. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. zaskakujące wykorzystanie kawy!

    OdpowiedzUsuń
  3. oj na pewno zapaszek będzie cudny. Zresztą sam świecznik super pomysł i wykonanie :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. El olor del café te hará revivir la mañana que creaste este candelabro, muy ingenioso, un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajny! Pomysł z wykorzystaniem takich materiałów jest przedni:) Kawa prezentuje się pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się ten pomysł podoba. Świecznik jest oryginalny a kawa wygląda świetnie i dekoracyjnie. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na świecznik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie wygląda takie coś.Pozdrawiam serdecznie życząc miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysłowy świecznik, a do tego i aromatyczna dekoracja. Dziękuję za udział w mojej zabawie.
    Pozdrawiam
    T.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł i wykonanie:)
    pozdrawiam sedrecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. To po prostu genialny pomysł i wykonanie !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest bombowy, nie pomyślałabym że są wykorzystanego materiały tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  13. cóż za rewelacyjny pomysł, jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń