"Każdy człowiek jest innym kwiatem w ogrodzie wszechświata. Dlatego emanuje sobie tylko właściwym pięknem" Aldona Różanek

sobota, 5 września 2015

18. Dama - haft krzyżykowy

Witajcie!
Wrzesień to u mnie najbardziej zapracowany miesiąc w roku. W pracy istne urwanie głowy i nie tylko. Z tego powodu nie wiem czy znajdę czas na którekolwiek moje hobby. Dziś jednak pokażę Wam kolejną wyhaftowaną pracę, jaką wykonałam jakieś dwa tygodnie temu, podczas urlopu.

Myślałam, że do końca będę ją wyszywała na tamborku, ale nie chciałam, żeby były widoczne po nim ślady. Z kolei odstawiając go obawiałam się, że materiał zamiast  elegancko się układać będzie zawijał się do środka...ale tak się nie stało. Wzór powszechnie znany, znalazłam go gdzieś w sieci.

Myślę, że tą pracą podniosłam sobie poprzeczkę, bo cały czas trzeba było liczyć krzyżyki. Bardzo się starałam, żeby nici mi się nie skręcały i były skierowane w tą samą stronę.




W oryginale wzoru na ramieniu damy siedzi motyl, jednak u mnie się nie zmieścił, a bałam się kombinować, żeby na siłę się spinać i go tam wciskać.
Wyhaftowanie tej damy zajęło mi dwa wieczory. Cóż, pocieszam się, że każdy ma swoje tempo i różne obowiązki w tzw. między czasie... Może kiedyś będzie mi szło sprawniej. Faktem jest, że nie mogłam doczekać się efektu końcowego.

Przyznam, że z tej pracy jestem zadowolona. Haft w zamierzeniu ma zdobić ścianę w naszym pokoju i mam nadzieję, że będzie cieszył nie tylko moje oczy.  Najważniejsze, że miałam niezłą frajdę podczas powstawania tego wzoru! Liczyłam te krzyżyki jak zahipnotyzowana :-)

Ciekawa jestem jak będą wyglądały moje hafty w przyszłości? Czy będą lepsze? Jaki będzie mój gust i jakie wzory będą mi się podobać?
Na razie jestem bardzo zadowolona, że w wolnym czasie znalazłam nowe hobby dla siebie! Krzyżyki są wciągające!
Tymczasem zapraszam Was na koktajl z bananem, śliwką węgierką w roli głównej, ale i z sokiem z cytryny, miodem. Pychota!

  
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie!

20 komentarzy:

  1. Brawo Joasiu. Wspaniale sobie poradziłaś. Haft liczony jest super, przyzwyczaisz się i nie zamienisz na żaden inny. Tempo miałaś dobre, zwłaszcza, że to nowość dla Ciebie.
    Zaczynając tego typu haft, na wzorze wyznacz sobie środek w pionie i poziomie. To samo zrób z kawałkiem kanwy, jeśli nie rysujesz kratek pomocniczych, zaznacz sobie np. szpilkami stosowne odległości dziesiątek, będzie Ci dużo łatwiej. Będziesz miała pewność, że odległości na bokach będą równe.
    No to się spisałam, ale warto pomagać.
    Pozdrawiam gorąco.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pracy, którą haftuję obecnie narysowałam kratki, które faktycznie bardzo pomagają i powodują, że się nie gubię na kanwie :-) Działają prawie jak nawigacja :-) Dziękuję Kochana za absolutnie wszystkie uwagi i podpowiedzi! W kolejnych postach będę starała się nawet zmienić kolor trzcionki, żeby "nie razilo" :-) Chociaż myślałam, że tekst czyta się bez wiekszych problemów. Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. Joasiu krzyzyki sa jak narkotyk , cos wiem na ten temat bo oststnimi czasy nie rozstaje się z kanwą. Czasem mam nawet kilka wzorków rozpoczetych . A Twoja dama jest piekna !! Gratuluje perfekcji .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak! Ostatnio się o tym przekonuję :-) Dziękuję za miłe słowa! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. Świetny hafcik, jestem pod rażeniem. Fajnie Ci to wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, staram się, żeby krzyzyki były równe. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ja już mam hafty krzyżykowe za sobą. Pasja przeszła, ale efekty jej zdobią mój przedpokój. Ślicznie Ci dama wyszła. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie pamiatki są miłe. Wywołują wspomnienia. Są piękną ozdobą mieszkań. Pozdrawiam! :-)

      Usuń
  5. Fajne:) Wrzesień jest pracowity nie tylko dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością :-) Ciężko po urlopie wrócić do pracy. Serdeczności!

      Usuń
  6. Piękna dama Joasiu. Uwielbiam te krzyżykowe schematy choć nie haftuję - czasem coś maluję według takich wzorów. Obrazek wygląda uroczo i będzie oryginalną ozdobą. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo!
      Wszystkie Twoje prace są piękne, w każdej widać, że wykonujesz je z pasją. Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  7. Brawo! Rozwijasz się w zastraszającym tempie :) Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie:-)) Wciągnęło mnie na dobre! Mam w planach kolejne wzory, których nie mogę sie doczekać. Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  8. Bardzo ładny haft, a Twój koktajl wygląda bardzo apetycznie ;-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :-) Dziękuję za wizytę. Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  9. Koktajl wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń